onsdag 10 september 2008

Överraskning

Förra sommaren köpte jag en Jätteverbena som blev väldigt fin trots allt regn som var då, letade förstås efter en ny i våras men hittade av en konstig anledningen ingen. MEN nu visar det sig att den frösådde sig för nu har jag en liten pinne (väldigt klen men ändå..)  som snart blommar! (svår att fota men jag tror ni ser lite ändå) 

Flytten har föresten gått, nu är det lägenhetsliv som gäller känns skönt men inte lika mycket hemma som i stugan. I lördags firade vi av stugan med en fyra rätters på ostron, pilgrimsmusslor, hälleflundra och min nya favorit honungsmango med chokladkaka allt sköljdes ner med universaldrycken champagne! (borde flytta ur oftare) 



6 kommentarer:

Anonym sa...

Jösses, det sätter ju nivån lite grann inför min flytt på måndag.

lisa sa...

ojoj, ska det flyttfiras ska det göras ordenligt!

Förresten, hur gör vi med potatisadoptionerarna? Kan jag komma förbi någon dag och hämta upp potaitsen eller?

Kristina sa...

Jag instämmer med föregående skrivare och känner att det nog inte blir så storslaget för oss. Vi flyttar dock väldigt succesivt, så det blir väl lite vin då och då istället! God skall väl maten helst alltid vara, lyxig eller ej.

litet hus sa...

inte konstigt att du inte fick tag på någon jätteverbena iår, den finns ju i varenda rabatt. snacka om trend!

fingerspitz sa...

Jag har väldigt svårt att acceptera att hösten är på ingång. Vill leva koloniliv länge till.

Vi har lite luddiga planer för helgen men frömiddag är ju alltid trevligt. Du får gärna maila så jag vet var och när.

fingertoppskansla @ gmail . com

Jo sa...

Jag hörde rykta om någon som hade ställt till med brakmiddag i helgen.. Den där Dumle-efterätten lät väldigt intressant. Finns det något recept kanske? :)
//Matte till katten Dumle....